trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

3641 0

מהו כיסוי נזקי טבע בביטוח דירה

בביטוח דירה יש סעיף ספציפי המיועד לכיסוי נזקי טבע, היכולים להתרחש באופן פתאומי. למי מומלץ לסגור פוליסת ביטוח כזו, ומה הפוליסה כולל במקרה של נזק?

רונית פז
מאת: רונית פז כתבת מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 12.05.2019 20:09

מדוע צריך כיסוי לנזקי טבע?

אסונות טבע, הוריקנים וחורפים קפואים מלאי שלג הם אמנם לא מה שאנחנו מכירים מקרוב בארצנו הקטנטונת והחמימה, אבל לפעמים גם מערכת חורפית קשה יכולה להביא עמה נזקים קשים, גם לבתים ודירות. לכל מי שרוכש פוליסת ביטוח דירה, שהיא בגדר חובה לכל דירה שרוכשים, ישנה אופציה לכלול כחלק מהפוליסה גם כיסוי לנזקי טבע. ביטוח דירה הוא ביטוח המכסה נזקים במידה ונגרם נזק כלשהו לדירה, אך לא כולל את כל נזקי הטבע באופן אוטומטי. מה שכן מבוטח במסגרת ביטוח זה, הם נזקים הנגרמים כתוצאה מקצר חשמלי, פגיעת ברק, נזילות מים ושריפות. יש לזכור, כי הצפות של בתים בעקבות גשמים חזקים הם מצבים חוזרים ונשנים בערים רבות בארץ, גם עקב התשתית הלקויה שמציפה רחובות שלמים. במקרים אלו נגרם הרס רב לדירות, ואם נזקים אלו לא נכללים בביטוח, אנשים רבים מסתכנים בכך שביתם ייהרס והם יאלצו לשלם את הנזקים האלו מכיסם, מה שיעלה להם כסף רב ואף למחסור בדיור, עד שאלה ישופצו מחדש.

איזה נזקים נכללים תחת ההגדרה של נזקי טבע?

לפי הגדרות הביטוח, נזקי טבע הם נזקים הנובעים כתוצאה מרעידת אדמה, שיטפונות, גשמים חזקים, סופות חזקות, הצפות, ברד כבד, שלג ומפולות שלג. נזקים אלה מתרחשים בדרך כלל במהלך חודשי החורף, אך לא בהכרח רק בצפון הארץ או ברמת הגולן בלבד בה מושלג - אלא מדובר על אירועים שיכולים לקרות בכל הארץ ואנו לא פעם עדים לנפילות וקריסות עצים על גגות, פרגולות, חצרות בתים, מדרגות ומכוניות. בטבע אף אחד מאתנו לא יכול לשלוט, ובמקרה של אסון, הנזקים יכולים עצומים. יש לזכור, שגם אם רק חלקים מהדירה או הבית נהרסים, העלויות יכולות להיות גבוהות מאוד, ומדובר על תיקונים שלא סובלים דיחוי וחייבים להתבצע מיד.

מהם העלויות לכיסוי נזקי טבע?

גם אם מדובר במקרי טבע קיצונים, המדינה לא מחויבת לשלם פיצויים לאזרחים. במקרים קיצוניים מדובר על נזקים המוערכים בעשרות אלפי שקלים. גם אם לא נגרם נזק קשה למבנה, גם הרס של גג רעפים עלול להוביל לנזקים של נזילות גשמים, ומסבכים את העניין עוד יותר. על מנת לקבל פיצוי שיכסה את ההוצאות הריאליות של הנזקים בבית, יש להיוועץ עם סוכן הביטוח על מנת לקבל המלצה של מומחה ולקבל הערכה של סכום הפיצוי הריאלי ביותר.

מה עוד כדאי לדעת?

• השוואת מחירים: שווה לבדוק את התעריפים השונים שחברות הביטוח מציעות. ההבדלים במחיר יכולים להיות משמעותיים מאוד, ויש לבדוק במיוחד את עלויות ההשתתפות העצמית.

• השוואת תנאים בין החברות: בדקו איפה תקבלו את התנאים הטובים ביותר בהתאם למחיר, עם דגש על תקופת האכשרה.

האותיות הקטנות: חברות הביטוח מפרסמות באותיות גדולות את הסכנות, אך האם ישלמו עליהם? יש לקרוא היטב את הפוליסה לפני שחותמים עליה כדי להבין באיזה מקרים הביטוח תקף ולהימנע מעוגמת נפש במקרה הצורך.

• תקשורת: במקרה של נזק, יש לעדכן את חברת הביטוח באופן מיידי, ולתעד את הנזק מכמה זוויות שונות, כולל ריהוט וציוד שנהרס על מנת שיהיו הוכחות בשטח לתביעה של הביטוח. זקוקים לעזרה בחיפוש אחר ההצעה המשתלמת ביותר?

אנחנו ב- Trusty מתמחים בהשוואת מחירי ביטוח דירה ונשמח לסייע לכם למצוא את ההצעה המתאימה ביותר עבורכם.


האם המאמר עזר לך?
1עזר מאוד
1די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.